Villkor och föreskrifter
1. Om The Painting Octopus - Illustratör Emma Bodén Flensburg
Företaget har sitt säte i Kvidinge. Företagets postadress är Sturegatan 5, 265 72 Kvidinge. Org-nr: 8704093528.
Önskar du komma i kontakt med oss, skicka ett mail till emma.bodenflensburg@outlook.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
När du slutför din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress inom 24h. (Har orderbekräftelse inte kommit kolla i din skräpkorg). I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkt, pris, betalning och leveransadress. I nuläget kan vi bara erbjuda betalning i förskott via swish eller banköverföring, dessa uppgifter får du i orderbekräftelsen men även direkt vid utcheckning i webbshopen.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till emma.bodenflensburg@outlook.com.
Vi har tyvärr inte möjlighet att administrera tilläggsköp eller samfrakter. En order = en fraktavgift.
3. Leverans
Leverans först efter genomförd betalning.
Våra normala leveranstider är normal inom 5-7 dagar men det kan också gå snabbare. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstider) ska du kontakta oss på e-postadress: emma.bodenflensburg@outlook.com.
Efter att vi inlämnat paketet hos Postnord är det postgången som tar tid. Vi tar inget ansvar för leveransförseningar orsakade av Postnord.
För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering.
4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislista samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1. Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet skickas till oss på emma.bodenflensburg@outlook.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
5.2. Ångerrätten gäller inte vid:
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Ex. Illustration utifrån önskemål, djurporträtt, beställning av målning m.m.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åter vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1. Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till emma.bodenflensburg@outlokk.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamation följer vi riktlinjerna från Allmänna Reklamantionsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som uppstår på grund av produkten.
Vi tar inget ansvar för leveransförseningar/ej levererade paket orsakade av Postnord. Efter vi lämnat paketet hos Postnord är det postgången som tar vid ansvaret och är därmed utom vår kontroll. Vi försöker alltid vara tillmötesgående vid sådan händelser.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure).
Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produktens exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid att på bästa sätt exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på denna webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Information i cookies är möjligt att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en lite textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
10. Ändring av de Allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
11. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se https://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.